
Perry for Women stopt ermee
Perry Sport laat weten de beide damessportzaken te sluiten omdat het zich wil richten op de core business. “Als Perry willen wij ons focussen op het exploiteren van sport & outdoor winkels”, vertelt Jan Willem Juffer, Manager Sales & Marketing bij Perry Sport. “Een specifieke sportwinkel voor vrouwen kan nog steeds een goed idee zijn, maar past niet binnen de strategie die wij voor ogen hebben.”
Tegenvaller
Perry for Women werd in 2008 opgezet op initiatief van Monique Koopman. Aanvankelijk ging de zaak onder de naam ‘Sport+Eve’ door het leven, maar de omzet en bezoekersaantallen vielen tegen. In september 2009 werd daarom besloten verder te gaan onder de naam ‘Perry for Women’. Op deze manier hoopte de sportzaak voor dames om een breder publiek aan te trekken en gebruik te maken van de naamsbekendheid van Perry Sport.
Monique Koopman heeft Perry Sport inmiddels verlaten. Begin november lieten de Chief Commercial Officer en moederbedrijf USG weten na vier jaar samenwerken uit elkaar te gaan. Hun visies zouden niet langer bij elkaar aansluiten.