Pitti dag 1: succesvolle aftrap van het nieuwe seizoen
De komende dagen, om precies te zijn tot en met 13 januari, tonen meer dan 1200 merken van over de hele wereld hun herfst/winter 2017-2018 collecties op de Pitti Uomo in Florence.
Nieuwkomer
De Pitti begint dinsdagochtend redelijk rustig, maar komt in de middag flink op gang. Ook voor Welter Shelter, een van de aanwezige Nederlandse merken, is de Pitti al direct een succes: “We hebben al een aantal nieuwe klanten over de vloer gehad, waaronder Barney’s Japan, dus daar ben ik wel heel blij mee. We schrijven weliswaar niet echt ter plekke orders, maar klanten maken wel alvast een selectie van producten die ze willen.”
Het team achter Welter Shelter op Pitti Uomo
Ook voor Ivo van Deyzen van The GoodPeople is de beurs nu al geslaagd. Zo vertelt hij: “Ik had een aantal winkels op mijn lijstje die ik had gemaild en ze zijn allemaal al langsgeweest. Dat is natuurlijk super.” De nieuwe collectie van dit Nederlandse merk staat weer bol van mooie, bijzondere breisels en sweaters met humoristische teksten en borduursels.
Sweater uit de nieuwe collectie van The GoodPeople
Een opvallende nieuwkomer op de Pitti is Tommy Hilfiger. Dit Amerikaanse merk presenteert op grootse wijze zijn nieuwste collectie. In het Tommy Hilfiger-paviljoen op de beurs zelf is veel aandacht voor bewegende beelden en andere innovatieve toepassingen. De collectie zelf toonde het merk dinsdagavond tijdens een event in het prachtige Palazzo Corsini, onder toeziend oog van Hilfiger himself.
Tommy Hilfiger tijdens de presentatie van zijn AW17-18 collectie tijdens de Pitti