
Pitti Uomo: 5x vernieuwende mannenmodemerken
Op de Pitti Uomo in Florence, die dit keer van 8 tot en met 12 januari 2018 wordt gehouden, staan behalve grote mannenmodemerken ook kleinere labels die goed zijn om wat vernieuwing aan te brengen in je winkel. Of die simpelweg het waard zijn om in de gaten te houden.
Omdat er op de Pitti Uomo 93 meer dan 1.200 merken staan, maakt Textilia’s mannenmoderedacteur alvast een selectie van kleinere, vernieuwende merken die het bezoeken beslist waard zijn:
Dit Franse merk kenmerkt zich door mannenmodebasics te brengen die van hoge kwaliteit zijn. Voor De Bonne Facture geen gekke, hippe kleding maar tijdloze jasjes, wollen broeken en mooie knitwear-items.
Locatie: Touch, stand C/5
De Bonne Facture
Universal Works maakt mannenmode met een tikje vintage ‘workwear’-gevoel. Denk aan wijdere, taps toelopende chino’s in stevig katoen, maar ook mooie waistcoats en wollen jassen in herfsttinten als camel en donkerbruin.
Locatie: L’Altro Uomo, stand 111
Universal Works herfst-winter 2017
Haversack is een Japans label dat productliefhebbers enthousiast maakt. De collecties van dit merk hebben steevast een stijlvolle vintage uitstraling en zijn veel te herkennen aan het gebruik van de meest bijzondere stoffen.
Locatie: L’Altro Uomo, stand 121
Wederom een merk dat collecties maakt met een subtiele retro look: Med winds. Dit merk is afkomstig uit Spanje en valt al enkele seizoenen op in de L’Altro Uom-hal. Het volgen waard dus.
Locatie: L’Altro Uomo, stand n.n.b.
Med winds herfst-winter 2017
Delikatessen is een merk dat in Nederland zit en – zoals verteld in een eerder interview met Textilia – ‘bijzondere materialen combineren met ouderwetse technieken’. Voor het nieuwe winterseizoen presenteert het label als primeur naast mannenmode ook een vrouwenmodecollectie.
Locatie: L’Altro Uomo, stand n.n.b.