
Pitti Uomo 92 in zinderende hitte van start gegaan
Op de mannenmodebeurs in Florence tonen meer dan 1.200 merken van over de hele wereld hun nieuwste lente/zomer 2018-collecties aan inkopers en pers. Onder hen ook Nederlandse modelabel als The GoodPeople, Dstrezzed, NewAms, Chasin’ en Goosecraft.
Deze zomereditie van Pitti Uomo leek vrij rustig te beginnen. “We hebben een redelijke dag gedraaid, het was niet heel druk vandaag,” vertelt Ivo van Deyzen van The GoodPeople. “Maar ik verwacht wel dat de tweede dag een stuk drukker wordt.” Nick van Thull van Dstrezzed vond het wel meevallen: “We hebben toch zo’n vijftien Nederlandse winkeliers in onze stand gehad, waarvan een enkeling serieuze interesse had in ons merk. Dus daar zijn we blij mee.”
Naast de beurs zelf worden er ook allerlei evenementen georganiseerd, waaronder een sportevent van Christian Louboutin op het Piazza di Santa Maria Novella. Daar speelden sporters – met 33 graden, in de brandende zon – onder meer polo op fietsen.
Het thema van Pitti Uomo 92 is ‘Boom, Pitti Blooms’, waardoor het terrein versierd is met grote gebloemde vlaggen. Ook is er in samenwerking met het warenhuis La Rinascente Milan een reeks mode-items met diezelfde bloemenprint uitgebracht, die ook te koop zijn op de mannenmodebeurs.