Please opent eerste shop-in-shop
“Toen Carte Blanche plannen had liggen voor een nieuw winkelconcept, was ik direct geïnteresseerd”, zegt Lya Kuipers, eigenaar van Lya’s Feeling, waar ze Please verkoopt naast merken als Summum Woman, Sandwich, 10Days, Juffrouw Jansen, Zi-zo en Rinocemento. “Klanten komen namelijk speciaal voor dit merk naar mijn winkel. Een echte Please-store bij mij in de winkel vond ik dan ook een fantastisch idee. En het is dan helemaal een eer dat ik de eerste ben in heel Nederland.”
Flexibele presentatie
Komend jaar start Please met het uitrollen van het shop-in-shop-concept in Nederland. Het shop-concept bestaat uit een basis van presentatiewanden, die op maat worden gemaakt voor elke winkel. In overleg met de winkelier wordt bekeken welke materialen het beste aansluiten in de winkel en welke indeling het beste tot zijn recht komt. “Door de stijlvolle wandstukken met geïntegreerde berging en flexibele presentatiemogelijkheden, is het concept heel goed toe te passen in elke winkel en kan de winkelier ieder seizoen een andere uitstraling creëren,” vertelt Remo Engelen, directeur van Carte Blanche Agencies, distributeur van Please in Nederland.
Hartje op kontzak
Het Italiaanse merk Please is momenteel in Nederland flink in opmars. In de wekelijkse bestseller-rubriek op textilia.nl wordt dit merk regelmatig genoemd als bestverkochte merk. Dit komt vooral door de sterke broekencollectie, herkenbaar aan het gepatenteerde hartje op de kontzak. Vooral de P78, een stoere baggy broek met 3-knoopsluiting en snit op het bovenbeen is momenteel een bestseller.