
Prijs en schone omgeving spelen grootste rol voor consumenten
Vastgoedadviseur CBRE onderzocht voor het onderzoek ‘How We Shop – The Changing Face of Europe’s Consumer’ de winkelvoorkeuren van consumenten uit onder andere België, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië en Rusland.
Uit het onderzoek blijkt dat de productprijzen en een schone omgeving de grootste rol spelen in de keuze voor het winkelcentrum dat consumenten bezoeken.
Overige elementen
Ook een goede parkeergelegenheid, veiligheid en bereikbaarheid werden genoemd als belangrijke elementen. Het belang hiervan verschilde niet tussen mannelijke en vrouwelijke consumenten. De inkomensgroepen en leeftijdscategorieën deden er ook niet toe.
Entertainmentvoorzieningen
Bijna de helft van de ondervraagden (47 %) vinden entertainmentvoorzieningen belangrijk in een winkelcentrum. Voornamelijk consumenten in de leeftijd van zestien tot 24 jaar vinden dat een belangrijk element. Een meerderheid (55 %) vindt het centrum dan ook meer een plek om tijd door te brengen dan om noodzakelijk te shoppen.