
Primark opent geen webshop
Primark, onderdeel van Associated British Foods, verwacht 23% omzetgroei over de afgelopen zes maanden. In het boekjaar daarvoor had de keten de verkopen al met 15% zien stijgen tot 3,5 miljard pond. Dat staat in de ‘trading update’ van het moederbedrijf.
Geen webshop
Het bedrijf liet daarbij ook weten geen webshop te openen of actief aan de gang te gaan met social media. Het bedrijf houdt het bij een eenvoudige, puur informatieve website en ziet geen meerwaarde in het openen van een webshop. De hoge kosten zouden teveel drukken op de marge van de discounter.
Op de schop
Onlangs zei supplychain director Martin White nog tegen Retailnews: “We zouden dom zijn als we niet naar de mogelijkheden voor een webwinkel kijken. Maar daarvoor moeten we het hele businessmodel op de schop gooien.”
Winkelopeningen
Primark richt zich volledig op fysieke winkels. De retailer opende het afgelopen half jaar vijftien nieuwe vestigingen. In Nederland zijn nu vier winkels (Rotterdam, Zaandam, Hoofddorp en Almere). Op de planning staan openingen in Den Haag, Eindhoven en Nijmegen.