
Raf Simons aan de slag bij Calvin Klein
Het is officieel: Raf Simons is de nieuwe chief creative officer van Calvin Klein. De Belgische ontwerper gaat vanaf 2 augustus aan de slag bij het merk. Dat heeft Calvin Klein bekendgemaakt via social media.
“De heer Simons zal de creatieve strategie van het merk Calvin Klein wereldwijd leiden, waaronder de lijnen Calvin Klein Collection, Calvin Klein Platinum, Calvin Klein, Calvin Klein Jeans, Calvin Klein Underwear en Calvin Klein Home. Als onderdeel van zijn rol als chief creative officer, zal de heer Simons alle onderdelen van design, global marketing en communicatie en de visual creative services”, aldus Calvin Klein via Instagram.
Nieuwe strategie
De benoeming van Simons als chief creative officer markeert de nieuwe wereldwijde creatieve strategie van Calvin Klein om alle merken onder één creatieve leider te laten vallen, zoals Calvin Klein Jeans en Calvin Klein Underwear. De nieuwe leiding van Simons is bedoeld om de positie van het premium merk ‘wereldwijd te versterken en een weg vrij te maken voor toekomstige wereldwijde groei op de lange termijn’.
“De komst van Raf Simons als chief creative officer markeert een gedenkwaardig nieuw hoofdstuk voor Calvin Klein”, aldus ceo Steve Shiffman. Sinds Calvin Klein is het bedrijf niet meer geleid door een creatieve visionair en ik ben ervan overtuigd dat deze beslissing het merk Calvin Klein verder zal brengen.”
Als onderdeel van de creatieve strategie voor de mode- en accessoiresdivisies heeft Calvin Klein ook een nieuwe creative director aangesteld, namelijk Pieter Mulier. Pieter Mulier zal verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van Simons’ creatieve visie en design, voor zowel de mode- en accessoirecollecties voor de vrouwen- en mannenlijn. Mulier rapporteert direct aan Raf Simons.
Dior en Raf Simons uit elkaar
Vorig jaar oktober maakte Raf Simons bekend dat hij het Franse modehuis Dior zal verlaten. De verbintenis tussen Dior en Simons duurde bijna vier jaar. “Na een lange en zorgvuldige overweging heb ik besloten mijn positie als creatief directeur van de vrouwenmode van Christian Dior te verlaten. De beslissing is genomen op basis van mijn verlangen de focus te verleggen naar andere interesses in mijn leven, zoals mijn eigen merk, maar ook passies die buiten mijn werk liggen”, aldus Simons in een persverklaring eind oktober 2015.