Retailers en kledingexposanten over Modefabriek #40 *
Pauline Brakenhoff, directeur van Aaiko
“Er komen elk seizoen steeds meer internationale bezoekers naar Modefabriek. Niet alleen uit naast gelegen landen als België en Duitsland, maar zelfs uit Zwitserland. Ze vinden het een inspirerende beurs. Dat heeft Modefabriek toch goed gedaan.”
Henk Stevens, eigenaar Laundry Room
Denim- en sportfashionmerken waren verzameld in District B, zoals Levi’s met een opvallend grote stand, Denham, Lee, Kings of Indigo, Dr. Denim en Brunotti. Laundry Room, agent van onder andere Anerkjendt, Numph, And Less en Et Al, sloeg Modefabriek enkele seizoenen over, maar was nu weer van de partij.
“Voor 12.00 uur hadden we al 22 aanvragen genoteerd en onze target gehaald. We hebben veel ondernemers uit plaatsen ontmoet, waar we zelf niet zo snel aan dachten.”
Compagnon Dries Bruynes vult aan: “We hebben weer voor Modefabriek gekozen omdat we de vernieuwde – want volwassener en met mooiere kwaliteiten – collectie van Anerkjendt wilden voorstellen aan het grote publiek. Daarnaast blijkt een beurs een mooie gelegenheid voor contact met winkelmedewerkers. Erg leuk dat ze veel vragen stellen over de collecties. Nuttig ook, want zij gaan het uiteindelijk verkopen.”
Christel Bark, accountmanager Moscow Design
“Het gaat erg goed hier. We merken nu dat we in een andere hal staan, het veel harder loopt. Het stond vanaf de aftrap meteen al vol. Het loop echt storm met bijna geen rustmomenten. Ik denk dat het komt omdat dit de eerste hal is waar je tegenaan loopt als je binnen komt. Wat opvalt is dat steeds meer buitenlanders naar de Modefabriek komen. We zien vooral veel interesse in de lange vesten en truien.”
Herma Bergman en Sylvia van Sabben van Piet Zoomers
“Wij komen hier vaker en deze editie bevalt goed. We hebben wel het gevoel dat het meer om mannenmode en eyecatchers gaat dan om het volledige modebeeld. Maar het is wel leuk dat dat door de vrouwencollecties heen staat. Het enige minpuntje is dat het eten hier altijd onvoorstelbaar duur is.”
“Wij zijn niet van de inkoop, maar wij geven wel door wat we leuk vinden. Het is belangrijk dat mensen die in de winkel staan, ook naar beurzen gaan. Het is ook voor jezelf, dat je weet wat er gaat komen qua mode en kleuren. Voodoo vonden we een leuk merk, dat hebben we nog niet. Tramontana heeft ook een mooie collectie. Betty & co. verkopen wij al, maar dat snapten we niet dus dat hebben ze op de beurs uitgelegd. We begrijpen nu beter wat ze willen bereiken.”
Anna Paul van Paul & Piske
“Paul & Piske is een Duitse winkel, we hebben een filiaal speciaal voor lange vrouwen en een voor vrouwen met een normale lengte. In Nederland heb je veel merken die een grotere lengtemaat hebben, wat heel goed past bij onze klant. Daarom komen we naar de Modefabriek. We gaan ook naar de beurzen in Berlijn, maar daar kan je niet alle merken zien. De combinatie van de twee, maakt dat wij een goed overzicht hebben van het gehele aanbod.”
“De Modefabriek is ook een hele relaxte beurs. In Berlijn – vooral bij de Bread & Butter – is het meer zien en gezien worden. Alles gaat hier snel: het is niet te vol en er hangt een goede werksfeer.”