
Schoenenplatform Sarenza start met kleding, groei internetverkopen neemt af en Zalando wordt verkoopplatform
Schoenenplatform Sarenza verkoopt nu ook fashion
Het schoenenplatform Sarenza biedt vanaf nu ook fashion aan. Dat meldt Retailnews. De focus blijft liggen op schoenen, maar komen er vanaf dit seizoen ook zestig kledingmerken bij. Sarenza breidt het aanbod uit met kledingmerken voor dames, heren en kinderen. Onder meer Nike, Fila, Adidas en Converse zijn straks via het platform te koop. Het is een ontwikkeling die past bij het bedrijf sinds het is overgenomen door moederbedrijf Monoprix, dat hun gebied online wil uitbreiden tot een ‘omnichannel lifestyle leader’.
Internetverkopen detailhandel stijgen minder hard
De internetverkopen van detailhandelaren stijgen wat minder hard dan voorgaande jaren. Dit meldt het CBS op basis van nieuwe kwartaalcijfers. ´Na 2014 is het verschil met de omzet een jaar eerder niet meer kleiner geweest dan in het vierde kwartaal van 2018 (16,0 procent). Vooral bij de pure internetverkopers was het verschil in omzet kleiner (9,9 procent). Pure internetverkopers hebben het verkopen via internet niet als nevenactiviteit, in tegenstelling tot multichannelers. De omzet van de multichannelers lag in het vierde kwartaal van 2018 26,1 procent hoger.´
XXXXXXL-kledingshop Bigmensfashion in Vroomshoop breidt voor derde keer in 6 jaar uit
Het nieuwe pand van kledingzaak Bigmensfashion in Vroomshoop is afgelopen zaterdag geopend. Dat schrijft de krant Tubantia. De webshop, gespecialiseerd in grote maten herenmode, is nu gevestigd aan de Aziëlaan. Het is al de derde keer in zes jaar tijd dat de winkel uit het jasje groeide. Bigmensfashion is het bedrijf van Karien Lukas uit Vroomshoop. In 2013 zette ze haar bedrijf op. Ze begon op haar zolderkamer, maar die bleek al snel te klein. Daarop verhuisde ze haar bedrijf naar naar de Amerikalaan in Vroomshoop, waar ze een bedrijfsunit huurde. Die werd binnen een jaar al uitgebreid met een extra unit.
Happy Socks partners with The Rolling Stones for Lick logo capsule
Het Zweedse sokken- en ondergoedmerk Happy Socks heeft een samenwerking in beperkte oplage aangekondigd met The Rolling Stones, die op 5 maart online en in de winkel gelanceerd voor lente-zomer 2019. Dat meldt Fashion Network. Met felgekleurde designs gericht op het ´Lick´-logo van de iconische Britse rockband, bevat de collectie ´de voor Happy Socks kenmerkende patronen en kleuren´ verklaart het bedrijf in een persbericht. De capsulecollectie bestaat uit zes paar katoenen sokken.
Zalando wil een platform voor retailers en verkooppartners worden
Net als Amazon en bol.com wordt ook Zalando primair een platform voor verkopers, meldt Twinkle magazine op basis van de toelichting op de jaarcijfers. ‘Gross merchandising value is de belangrijkste maatstaf voor onze groei.’ Zalando verwacht dat het verkoopaandeel van partners in 2023 of 2024 zal zijn verviervoudigd; dan loopt 40 procent van de handel via partners. In het voorgespiegelde groeitempo zullen de partnerverkopen Zalando’s wholesale-activiteiten medio komend decennium overvleugelen. Dan is Zalando, qua handelsvolume, in de eerste plaats een platform, zoals Amazon dat nu ongeveer is en bol.com dat binnen een paar jaar verwacht te zijn.