Scotch & Soda wil omzet en winst verdubbelen
Scotch & Soda verwacht in het boekjaar een omzet van 400 miljoen euro en een ebitda – winst die de onderneming haalt met operationele activiteiten – van 50 miljoen euro. Binnen drie jaar moeten deze bedragen groeien tot respectievelijk 750 miljoen euro en 100 miljoen euro, vertelt topman Dirk-Jan Stoppelenburg in De Telegraaf.
Winkelopening
Het jeansrelated merk wil vooral groeien in Duitsland, waar het de komende jaren mikt op één winkelopening per maand. De onderneming heeft op dit moment 20 winkels en 1000 verkooppunten in het land. Stoppelenburg laat weten dat het label, dat onderdeel is van investeringsmaatschappij Sun Capital, de groei zelf kan bekostigen uit de eigen kasstroom.
Meer naar buiten
Het landelijke dagblad kreeg de primeur: Scotch & Soda opereert doorgaans zonder grootse campagnes en media-aandacht. De komende tijd treedt het merk meer naar buiten. Zo showt Scotch & Soda later deze maand voor het eerst tijdens de New York Fashion Week en staat in juni de allereerste reclamecampagne gepland. Stoppelenburg: “We hadden een lowprofiletraditie. Maar nu willen we de groei echt gaan versnellen en daar hoort communiceren met de consument bij.”