TOP

Slim onderscheiden: modeshow in vrieskist

Vind je het lastig om je met je winkel te onderscheiden van de buurman? Dameswinkel Mevrouw Vermeer pakt het slim aan en organiseerde tijdens het Tilburg Culinair event een modeshow in een vrieskist.

Vergezeld met een dikke jas, oorwarmers, handschoenen en een glaasje champagne konden de bezoekers van het Tilburg Culinair event (25 en 26 september) in een vrieskist genieten van de nieuwste herfst- en wintercollectie van Mevrouw Vermeer. “Iedereen kan een modeshow organiseren”, vertel Walter Vermeer. Samen met zijn vrouw is Walter eigenaar van de Mevrouw Vermeer winkels. “Maar een show in een vrieskist geeft de bezoeker pas echt een beleving. Juist door deze beleving kunnen we ons van de concurrent onderscheiden”.

Meetinstrument
De eigenaren van Mevrouw Vermeer hebben bewust gekozen om hun show te organiseren tijdens een groot evenement. “Het is lastig om klanten te mobiliseren. Daarom gaan wij liever naar de mensen toe.” Door onze Mevrouw Vermeer muntjes kunnen we meten of de show een succes was. In iedere goodieback hebben we twee muntjes gestopt, die de klanten in de winkel kunnen inleveren voor korting. Inmiddels hebben we al heel wat fiches teruggehad.

Onderscheiden
Afgelopen juni vond de eerste extreme modeshow plaats. Twee modellen showden op 1000 meter hoogte de zomercollectie in een luchtballon. Voor de volgende show wil Vermeer graag naar de Sahara. “Door samen te werken met bijvoorbeeld een reisbureau en diverse bladen is bijna alles mogelijk, maar het is vooral belangrijk dat we het zelf leuk vinden.”

Benieuwd hoe de modeshow in de vrieskist eruit zag? Bekijk de slideshow voor een impressie.