
Textilia 23/24: Beursoverzicht, kleurkaarten 2012-2013 en een ramkraak
Gratis kleurkaarten
Bij deze editie van Textilia vind je gratis kleurkaarten voor winter 2012-2013. Voorafgaande aan de komende inkoopperiode maakt Textilia je vast warm voor de nieuwe kleuren. We vroegen onze trendwatchers om op een rijtje te zetten hoe je de kleurkaarten, die je gratis bij deze editie ontvangt, kunt gebruiken.
Kleurkaarten apart bestellen? Dat kan!
Beursoverzicht
Het beursvirus slaat weer toe. Op zeven pagina’s vind je het complete beursoverzicht voor het aankomende inkoopseizoen. Inclusief een handige beurskalender, het laatste nieuws en interessante weetjes. Inspiratie volgt in de komende edities, waarin we alle trends voor herfst-winter 2012/13 onthullen op het gebied van kindermode, jeans, sportfashion, vrouwen- en mannenmode en bodyfashion.
Mijn Ervaring: geramd voor een paar jassen
In deze aflevering van Mijn Ervaring vertelt Hans van Dijk over de ramkraak op zijn kledingwinkel enkele maanden geleden. Daarbij werd voor 30.000 euro aan spullen buitgemaakt, een gloednieuwe collectie Moncler-jassen. “Er is één auto klem gereden, waarbij waarschuwingsschoten zijn gelost, maar de daders zijn ontkomen. Het waren professionals, alles was voorbereid.”
Profiel: Wink wil zoveel mogelijk leuke dingen doen
Een kijkje in de keuken van Wink, bureau voor belevingscommunicatie. De aankleding van de beurs Bread & Butter, de beursstands van Diesel, de organisatie van de concerten Hilfiger Denim Live en de lancering van de Mexx-campagne met Carice van Houten. Allemaal projecten van dit bureau. Bekijk hier een slideshow van hun werk.
Spot op: Marokko als productieland
Door stijgende prijzen in Azië én de lange levertijden, wordt Marokko steeds interessanter als productieland. Textilia-redacteur Lideweij Bosman bezocht de modebeurzen Maroc in Mode en Maroc Sourcing in Marrakech.
Close-up: Robert Bolland
In elke Textilia zitten we boven op de huid van een modeprofessional. In dit nummer Robert Bolland (32), projectdirecteur van het Brandboxx Sports Business Center in Leusden en directeur van Brandboxx Salzburg.
Van alle kanten bekeken: de leverancier moet meebetalen
Dat je als retailer van mening bent dat de leverancier moet meebetalen aan de doorverkoop van zijn merk, is één ding. Het wordt een ander verhaal wanneer je zomaar geld inhoudt op een factuur. “Wensen en eisen worden steeds gortiger”, vindt een leverancier. Voer voor discussie!
Verder in Textilia:
– Directeur van het Sport Business Centrum zet een andere muts op
– E-business: de nieuwe websitetaal maakt apps en mobiele sites overbodig
– Plus het laatste nieuws, updates en heel veel inspiratie
De volgende Textilia’s verschijnen op 16 december (jubileumeditie), 10 januari (kindermode) en 13 januari (jeans & sportfashion).