
The Sting wijzigt naam van nieuw mannenmodeconcept
Het nieuwe concept van The Sting gaat Costes Men heten. Dat is geen gekke keuze, aangezien het nieuwe concept, dat eerder Stangata – naar het eigen label van The Sting – zou gaan heten, de mannelijke tegenhanger van Costes moet worden.
In het voorjaar zullen er vijf Costes Men-winkels worden geopend in Den Bosch, Breda, Alkmaar, Arnhem en Eindhoven. Maastricht is nog onder voorbehoud. Costes, een van de meer ‘volwassen’ merken van The Sting, is drie jaar geleden als apart retailconcept neergezet en in rap tempo gegroeid. Momenteel heeft het bedrijf 23 Costes-winkels.
Combinatie met Costes
Ellemijn Willemse van The Sting laat per e-mail weten: “Ook zullen er winkels van Costes en Costes Men gecombineerd worden in de steden Nijmegen, Enschede, Deventer, Haarlem, Groningen en Tilburg. Dit concept heeft nu de werktitel ‘Costes Big’.”
Willemse: “Costes Men zal net als het huidige Costes een iets oudere doelgroep dienen dan The Sting. Het zal een lifestylebrand blijven, maar wel iets stoerder dan de damescollectie.”
In oktober vertelde Maurice Dahan, chief creative officer in een interview met Textilia: “Ik geloof dat nog meer van onze merken klaar zijn om zelfstandig te worden. Dus wie weet komt er binnenkort nóg een keten bij. En wie weet nog één. Maar we willen alles wel goed doen, dus we doen het stap voor stap.”