TOP

TME 2010 in volle gang

De Textilia Mode Experience 2010 is inmiddels in volle gang. Om 11 uur begon de dag met 3 learnshops en 15 expertsessies over onder andere online shopping, social media, 3D-winkelen en andere digitale mogelijkheden voor de modebranche.

Meer dan 450 mensen zijn aanwezig op de vierde editie van de Textilia Mode Experience. Na de ontvangst met koffie en thee tussen tien en elf uur, starte het programma. Zo zijn er de hele dag door expertsessies te volgen, waarbij een kleine groep aan tafel schuift met een deskundige. Bij de expertsessie Meer omzet creeren met social media’ was de toeloop zo groot dat gekozen werd naar een grotere ruimte te verhuizen. 

Learnshops
Verder zijn er ook learnshops te volgen. Zo vertelt Koen Snoeren van onderzoeksbureau GfK over de ontwikkelingen op het gebied van online koopgedrag. Hoeveel omzet wordt inmiddels gerealiseerd via online verkoop? Wie kopen er online? En wat kopen ze? 

Mobile marketingdeskundige van CM (Corporate Mobile Messaging) spreekt aan de hand van een aantal praktijkvoorbeelden over de mogelijkheden van mobile marketing. SMS-acties, het gebruik van smartphones en het afrekenen via de mobiele telefoon.

Trendpresentatie
Om 14 uur start trendanalist Christine Boland haar presentatie Biotopia. Hierin zal zij de belangrijkste trends schetsen voor het seizoen 2011-2012. Wat zijn de belangrijkste stromingen, waar komen ze vandaan en hoe vertalen deze zich naar modetrends.

Daarna zullen nog aan bod komen drie ondernemers met hun succesverhaal. Lokalheroz, WE Fashion en Hippest.nl zullen vertellen wat zij gedaan hebben om zo goed mogelijk van de digitale revolutie gebruik te maken.

Volg het event op Twitter via #tme2010