TOP

TMO-scriptie ‘Het Mode Evangelie’ wint CBW-Mitex Award

TMO-studenten Sara van de Brake en Jo-Anne van der Laan hebben afgelopen vrijdag 30 september de CBW-Mitex Award ontvangen voor hun afstudeerscriptie 'Het Mode Evangelie, hoe mode retailers consumenten kunnen verleiden, winnen en betrekken bij het creëren van authentieke magie'.

De prijsuitreiking vond plaats tijdens het afstuderen van 37 studenten van TMO, de Hogeschool voor Modemagement. Zij mogen zich nu Bachelor in Fashion Business noemen. De jury maakte een keuze uit drie genomineerde scripties, die alledrie een 8 als cijfer hebben gekregen. Sara van de Brake en Jo-Anne van der Laan kregen de prijs uit handen van Harry Bijl, Innovator bij modebranche-organisatie CBW-Mitex.

De moderne modeconcument

De winnende onderzoeksscriptie gaat uit van de veronderstelling dat de moderne modeconsument zich wil onderscheiden door authenticiteit. Een brug tussen de specifieke wijze waarop de klant een eigen identiteit tracht uit te drukken en de bekrachtiging daarvan in het assortiment, de stijl en de uitstraling van de mode-ondernemer.

De mode-ondernemer moet zich in dit krachtenveld positioneren met een eigen uitstraling van authenticiteit. Welke dat is, zal de ondernemer zelf moeten vaststellen. Als het maar tot een geloofwaardig en consistent beeld leidt, waarmee de mode-ondernemer zijn publiek bereikt, verleidt tot aankoop en blijvend aan zich bindt.

De twee studenten onderzochten een reeks van instrumenten, die in samenhang het ‘Mode Evangelie’ vormen.  Het onderzoek is voor alle retailers relevant, draagt een reeks van praktische methoden aan en sluit helemaal aan op nieuwe marketinginzichten.

Prijs

De prijs bestaat uit een, voor beide afgestudeerden, geheel verzorgde reis naar een modebeurs naar keuze in één van de ‘fashion capitals’ van Europa.

Wil je de scriptie in z’n geheel lezen? Klik hier voor ‘Het Mode Evangelie’.

 

Alternatieve link naar ‘Het Mode Evangelie’