
V&D start met kinderkleding in Duitsland
Flinke investeringen in de collectie, de onlineshop en de stenen vestigingen leggen het warenhuis geen windeieren. Voor het vijfde jaar op rij is het V&D gelukt om sterker te groeien dan de markt, blijkt uit cijfers van het onderzoeksbureau GfK over 2011. Ook het marktaandeel van het warenhuis ten opzichte van de concurrenten steeg.
V&D is in de segmenten babykleding en kinderkleding het meest gegroeid. De categorie babykleding laat de allergrootste groei zien met 20%, tegenover een markt die vorig jaar daalde met 6%. Ook in de kindermode realiseert V&D 13% groei ten opzichte van de markt. V&D presteert in het totale segment mode 6% beter dan de markt, die met 3% daalde in 2011. Ook de categorie accessoires doet het goed, waarbij V&D bijna 10% meer omzetgroei laat zien dan de markt.
Volgens de nieuwste plannen gaat V&D voet over de grens zetten met kindermode. Deze maand start het Duitse warenhuisconcern Karstadt met de verkoop van V&D kinderkleding in de vestigingen in Berlijn en Stuttgart. Bij succes wordt de verkoop van de V&D kindermerken uitgebreid naar meer Duitse vestigingen van Karstadt en op Karstadt.de. Meer details zijn niet bekend gemaakt.