
Victoria’s Secret stopt met kleding en accessoires
Het Amerikaanse bodyfashionmerk Victoria’s Secret gaat zich richten op drie productcategorieen: lingerie, schoonheidsproducten en het sublabel Pink. Dat betekent dat het merk afscheid gaat nemen van bikini’s, nachtkleding, uitgaanskleding, schoenen en allerlei accessoires. Vanaf 2017 worden deze uit productie genomen. Ook zullen er 200 banen in Amerika verdwijnen.
Met name de badkleding was weinig succesvol. “We kwamen tot de conclusie dat de badmode van het bedrijf niet een van kerncategorieën was”, zei Victoria’s Secret cfo Stuart Burgdoerfer in een conference-call met aandeelhouders. “Het was een productcategorie die al jaren weinig opleverde. We steken onze energie liever in de kerncategorieën om de groei in beha’s, ondergoed en beauty te versnellen.”
Een andere opmerkelijke wijziging is dat de papieren catalogus verdwijnt. Daarmee bespaart het bedrijf 100 miljoen dollar. Analisten van de Amerikaanse bank Citi noemen de beslissing ‘Every Guy’s Worst Nightmare’, doelend op de populariteit van de catalogus onder tienerjongens. Victoria’s Secret wil zich nu richten op andere kanalen, zoals online loyalty-programma’s.