
Webhelden Diner: event voor succesvolle internetondernemers
Kosten nog moeite waren gespaard tijdens de eerste editie van het Webhelden Diner in het chique Amsterdamse College Hotel. Als directeur van internet- en PR-bureau WebshopPR en schrijver van het boek ‘Webhelden’ leek het organisator Suzan Eikelenstam nuttig jaarlijks een avond voor webondernemers te organiseren. “Het Webhelden Diner, is bedoeld voor een mix van C-level executives van de grootste e-tailers en high potentials met webshops die ongekend snel groeien,”aldus Eikelenstam. “Het is een informele avond waarbij we onze kennis met elkaar delen. Er worden geen awards uitgereikt, het is geen avond met een competitief randje.”
Grote en kleine online spelers
Zo presenteerde Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, de halfjaarcijfers van de Nederlandse thuiswinkelbranche en deelde Niklas Adalberth van online betaalplatform – en sponsor – Klarna zijn visie op trends in het online betaallandschap. Verder waren niet alleen grote spelers als WE Fashion en Neckermann, maar ook jonge e-commerce bedrijven zoals Modemusthaves.com, Hipvoordeheb.nl en Boldking.com aanwezig.
Groeiend belang e-commerce
De positieve cijfers die Thuiswinkel.org presenteerde, waaronder de groei van online kledingverkoop van 14 procent, onderschrijven volgens Eikelenstam het belang van het event. “Bij dit netwerkplatform leert iedereen van elkaar en we vieren dat de branche waarin wij werkzaam zijn zich zo positief ontwikkelt. Uitzonderlijk positief als je de cijfers afzet tegen het algemene beeld van deze Prinsjesdag. E-commerce is een belangrijke aanjager van de Nederlandse economie. “