
Welke modeketen wint de ‘International Retailer of the Year’-award?
Modeketen H&M wint de award voor International Retailer of the Year tijdens de World Retail Awards. Andere genomineerde moderetailers binnen deze categorie waren Burberry en Primark, maar H&M wist deze twee achter zich te laten. De prijs werd dit jaar uitgereikt in het Salle Wagram in Parijs.
Groeistrategieën
De jury, die bestaat uit twaalf belangrijke zakenmensen, koos H&M als winnaar om zijn brede groeistrategieën. Volgens de beoordelaars is de modeketen één van de weinige retailers die op het noordelijk én zuidelijk halfrond een sterke marktpositie heeft. Daarnaast prees de jury H&M voor zijn financiële prestaties. Verder was er lof voor de nieuwe concepten die de modeketen het afgelopen jaar heeft gelanceerd, zoals de samenwerkingen met bekende designers en de extra aandacht voor duurzaamheid.
Andere prijzen
Naast de International Retailer of the Year-award werden er nog twaalf andere prijzen uitgereikt. In de categorie ‘Retailer of the Year’ was H&M ook genomineerd, alleen ging het Japanse Fast Retailing ervandoor met deze prijs.
In 2008 wist H&M de award voor ‘International Retail of the Year’ ook al binnen te slepen.
Hieronder een overzicht van de overige award winnaars met betrekking op de modebranche:
Outstanding Leadership:
Natalie Massenet & Mark Sebba, The Net-A-Porter Group
Pure Play Online Retailer:
vente-privee.com
Omnichannel Retailer of the Year:
John Lewis
CSR Initiave of the Year:
Lotte Shopping – “Ecomoney project”
Store design > 1200sqm:
New Look Retailers, White City