TOP

Winkeliers doen te weinig aan SMS-marketing

Ondernemers maken nog maar weinig gebruik van marketing via sms en mail. Terwijl vier op de tien ondernemers een elektronisch klantenbestand hebben. Dat blijkt uit de jaarlijks Monitor ICT van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD), waarvoor 2500 ondernemers in de detailhandel zijn ondervraagd.

Uit de ICT Monitor van het HBD blijkt dat maar liefst 92% van de ondernemers beschikt over een computer voor zakelijk gebruik. lechts 13% van de ondernemers stuurt e-mailnieuwsbrieven, terwijl 30% e-mailadressen van klanten in zijn bestand heeft zitten. Overigens sturen eigenaren van modewinkels vaker mailings: namelijk 23%. Slechts 3% van de winkeliers stuurt sms-berichten naar zijn klanten, terwijl toch nog 25% wél de mobiele nummers in het klantenbestand heeft staan. Volgens het HBD valt hier dan ook veel te winnen. Verder blijkt uit de ICT Monitor dat tweederde van de ondernemers een eigen website heeft (in kleding, schoenen en lederwaren is dit zelfs driekwart!). Een op de vijf winkeliers in de mode heeft een webshop.

Lees hier het hele rapport.

 

Meer mailen of sms-en met je klanten?
– verstuur een sms naar je klanten als de uitverkoop begint
– sms je vaste klanten op onverwacht rustige dagen met een speciale aanbieding die alleen vandaag geldt
– verstuur een mailtje naar je klantenbestand wanneer de nieuwe collecties binnen zijn (mét foto’s).