Wintersportmerk Bogner ziet de Chinese markt wel zitten
Momenteel wordt het Duitse merk Bogner al verkocht in 30 verschillende landen. Op de Aziatische markt wordt dankzij de Bogner golfcollectie inmiddels al 13 procent van de totale Bogner verkoop gerealiseerd. Het Bogner-team ziet een enorme potentie om uit te breiden in de snelst groeiende modemarkt in de wereld. “Om verder te kunnen uitbreiden op de Aziatische markt hebben we een sterke partner nodig met kennis van en over deze markt”, legt Dr. Oliver Pabst uit, executive director of Bogner Azië.
Bogner Asia
Opererend vanuit Hong Kong gaat Willy Bogner GmbH & Co.KGaA en het Zuid-Koreaanse Cosmo & Company Ltd. een samenwerking aan onder de naam ‘Bogner Asia’. Het doel van de partnerschap is om de merken Sônia Bogner, Bogner (dames, heren, sport) en Bogner Fire + Ice naast Bogner Golf, dat al 35 verkooppunten in Azië heeft, te lanceren op de Aziatische markt. Het openen van nieuwe winkels op exclusieve locaties en meer shop-in-shops moeten ervoor zorgen dat Bogner de Aziatische optimaal kan conquesteren. Bogner Asia zal tevens andere nieuwe distributiekanalen opzetten zoals webshops.