Zo ziet de nieuwe blazercollectie van Opposuits eruit
Opposuits staat bekend om pakken met opvallende, humoristische prints van onder meer kerstbomen, Star Wars en het testbeeld van televisie. Op deze manier wil het bedrijf formele kleding voor de man met wat meer humor benaderen. De nieuwe blazercollectie is met dezelfde visie ontworpen als de algemene Opposuits collectie, maar op een subtielere en luxueuzere manier uitgewerkt. De lijn bestaat uit zeventien items, onderverdeeld in zes iconische thema’s: Christmas, Uniform, Outer Space, Supportswear, Retro en Tropical.
Knipoog
In elk jasje zijn details te vinden in de stof, voering, labels en applicaties, die met een knipoog naar het betreffende thema verwijzen. Zo lijkt het marineblauwe katoenen Captain jasje uit het Uniform thema (zie hierboven) op het eerste gezicht een krijtstreep te hebben. Wanneer je goed kijkt echter, zie je dat het een morsecode is.
Macy’s
OppoSuits is in 2012 opgericht door Guus Bakker, Jasper Castelein en Jelle van der Zwet. Het bedrijf richtte zich vanaf het begin op een internationale markt. De pakken van het merk zijn vooral in de Verenigde Staten een groot succes. Zo sloot het Nederlandse merk al in 2015 een deal met het Amerikaanse warenhuis Macy’s. Ook Selfridges en Kohl’s verkopen het. Begin dit jaar breidde het label zijn collectie uit met shirts in felle, veelal effen kleuren.
Het Nederlandse kledingmerk maakt kleding voor mannen, vrouwen en jongens. Er werken meer dan 50 mensen, vanuit kantoren in Roelofarendsveen, Amsterdam en New York.