
Zo ziet de vernieuwde flagshipstore van Hugo Boss eruit
Het Duitse modelabel Hugo Boss heeft de vernieuwde flagshipstore op de Champs-Élysées heropend. In de winkel zijn de online en offline werelden met elkaar verbonden.
De gerenoveerde flagshipstore aan de Champs-Élysées is met meer dan 1200 vierkante meter de grootste Boss-winkel ter wereld, schrijft het merk in een persbericht. Binnen lopen online en offline shoppen naadloos in elkaar over met meubels met interactieve functies waardoor klanten de complete collectie digitaal kunnen ontdekken en inspireren. In de winkel is ook een click&collect-service waar klanten hun online bestellingen kunnen afhalen.
Mark Langer, ceo van Hugo Boss, noemt het een ‘een mijlpaal in onze retailactiviteiten’. “Ik ben erg blij met het resultaat, dat de creatieve visie van het merk vertaalt naar deze locatie.”
Marmereffect
De indeling van het interieur is open van opzet. Er zijn lichte materialen en kleuren gebruikt, zoals een stenen vloer met een marmereffect, licht eikenhout en witte marmeren platforms. Het verlichtingsconcept geeft de winkel een nog meer open uitstraling dankzij de vele dakramen en grote ramen. Verlichte muren voegen extra licht en diepte toe aan de ruimte.
Trap
Het belangrijkste onderdeel van de renovatie was de verplaatsing van de trap naar de ingang van de winkel, waardoor het een centrale functie werd die leidt naar een entresolvloer en het lagere niveau. Langs de trap hangen twee grote LED-schermen die ook van buiten zichtbaar zijn. Hierop worden onder meer Boss-modeshows getoond.
FOTO’S: Hugo Boss AG