
Zomerpreview 2010: kleurrijk en tropisch warm
Ondanks de uitkomst van het WK voor Nederland liepen er niet veel zwaar teleurgestelde gezichten rond in het SBC. Dankzij de tropische vakantiesetting en de tropische temperaturen buiten én binnen heerste er een goede sfeer in het centrum. Toch werd het inkoopcentrum niet overspoeld door bezoekers en was het zeker niet filelopen op de gangen. De schoolvakanties die zijn begonnen in sommige delen van Nederland, het zeer warme weer en het feit dat veel mensen de dag na het WK vrij hadden genomen speelden hierbij een rol. Opvallend was dat er genoeg kinderen in het SBC rondliepen. De Wii spelen in de nieuwe showroom van Rucanor met onder andere Nicolien Sauerbreij was voor de jonge bezoekers een leuke sportieve uitdaging naast het veelvuldig ‘cocktails’ halen bij het tropische drankkraampje. De Zomerpreview werd weer swingend ingevuld door drie korte modeshows waarin merken hun collecties presenteerden. Felle popkleuren, retroprints en opvallende contrast kleuren voerden de boventoon.
Sportcult verkiezing
Na de lunch was het tijd voor een korte presentatie van het vakblad Sportcult over de Sportwinkel van het jaar verkiezing 2010. Zes maanden geleden, tijdens de Winterpreview 2010, vond de aftrap plaats voor de Sportcult van het jaar verkiezing 2010. Vier van de vijf genomineerden zijn inmiddels bekend en volgens Sportcult is het nu tijd om de sportbranche kennis te laten maken met de juryleden. In Sportcult 4, die vorige week verscheen, konden Sportcultlezers al kennis maken met ondernemer Bart van Dirven, Modint directeur Frans van der Hoorn en M2Retail oprichter en eigenaar Marjolein Mesman. In het najaar gaan deze juryleden persoonlijk bij de 5 genomineerden sportzaken langs om ze te beoordelen. Marjolein Mesman liet tijdens een korte presentatie in het SBC onder andere de praktische winnaarstips van Bart Dirven aan bod komen:
– Zorg voor beleving in je winkel
– Zorg voor een duidelijk assortiment
– Zorg voor productkennis en specialisme
– Zorg ervoor dat het personeel ook de sport zelf beoefent
– Zorg ervoor dat het personeel ook aanvullende producten onder de aandacht brengt
– Zorg voor originele reclame-uitingen
– Doe aan verantwoord ondernemen
– Maak een goed businessplan
– Wees vooruitstrevend in de markt
Tevens prikkelde Marjolein de detaillist door dieper in te gaan op de vraag: ‘Wat is de toegevoegde waarde van retail?’. Voor de bezoekers van de Zomerpreview 2010 was het hopelijk niet alleen een tropische dag, maar ook een inspirerende start van het inkoopseizoen.
Lees meer over de vijfde genomineerde in Sportcult 5 die op 9 augustus 2010 zal verschijnen.